בין שלל הדעות והרעיונות המוטעים הנוגעים לאימונים מכל סוג שהוא – אירובי, אתלטיקה קלה, איגרוף, חוגים של מחול, הרמת משקולות, פילאטיס, יוגה ועוד – ישנה התדמית השלילית של המנוחה.המנוחה של המתאמנים אינה בגדר פינוק גרידא, כי אם חיונית להפקת המירב מהפעילות הגופנית, גם מהבחינה הפיזית וגם מהבחינה הנפשית.

 

לכל תחום פעילות יש זמני מנוחה מומלצים משלו, כמו הפסקות של 60 – 90 שניות בין סטים בחדר כושר. שעה של מדיטציה תהווה מנוחה נפלאה לגוף ולנפש ומנגד תרגילי הרפיה המתקיימים במהלך חוגי התעמלות ותנועה נחשבים גם הם למנוחה של הגוף מהמאמצים שעבר. כמובן, גם לסוואסנה מקום של כבוד, המאפשר להירגע ולהרגיש את האיברים מתעשרים בחמצן.

 

ישנם כללים התקפים לכל מתאמן באשר הוא למשל:

שנת לילה רצופה של שש עד שמונה שעות תאפשר התנהלות נמרצת ואנרגטית יותר ביום שלמחרת ואימון יעיל וממצה יותר.

הפסקה של יום אחד לפחות מפעילות גופנית תאפשר לשרירים עייפים להירגע ותמנע מאמץ יתר.

בכלל, אימון אינטנסיבי מדי (ובעלי ניסיון יודעים שגם ביוגה קיימים אינטנסיביות ומאמצים משמעותיים), המתקיים ללא הפסקה וללא מנוחה – לא רק שלא יהיה יעיל, אלא אף יביא להיחלשות של השרירים ולפציעות. אבל מנוחה אינה חייבת להתבטא ברביצה באפס מעשה וצריכה להתאים לאופי המתאמן וסוג האימון. אז תנו לעצמכם לנוח, כדי שתוכלו להתאמץ.

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formSubmit