מה זה הוט פילאטיס

הוט פילאטיס – פילאטיס בחום, הוא אימון גופני המתבצע בחדר חם למשך 50 דקות.

הוא כולל בתוכו סדרות ארוכות ומשתנות של תרגילים שנועדו לחזק את שרירי הליבה בעמידה, בשכיבה ובישיבה תוך שימוש בכל שרירי הגוף באופן דינאמי.

ב"הוט פילאטיס "הפעילות האירובית מעלה את רמת החמצן ומגבירה את קצב הלב שמספק את החמצן לשרירים.
החום גורם לעליית קצב הלב וגורם לפעילות מאומצת יותר ולכן הוא אירובי.

ישנם מגוון רחב של שיעורים ברמות שונות, היכולים להתאים לכל גיל, רמת כושר ויכולת גופנית בעזרתם יוכלו המתרגלים להכיר את עולם הפילאטיס לעומק ובאופן מבוקר.

התמדה בתרגול וביצוע מדויק של התרגילים יביאו לתוצאות טובות יותר וישמרו על הגוף מפני פציעות.

הסבר ויתרונות השיטה – הוט פילאטיס

טכניקת הפילאטיס אינה רק אוסף של תרגילים כי אם שיטה שלמה המאפשרת הבנה של הגוף ותנועתו. הטכניקה כוללת רפרטואר עשיר של תרגילים המכוונים לעבודה על הגוף כמכלול ומיועדים לשיפור גמישות, יציבה, שליטה גופנית וחוזק.

לשיטה 5 עקרונות מנחים:
1. שליטה (Control) היכולת לראות ולבקר בעזרת תודעתנו כל חלק מהגוף בזמן ביצוע התנועה. שליטה מלאה ביכולת הגופנית והמנטלית בביצוע התרגול.
2. נשימה (breathing) עקרון מפתח, הנשימה חשובה להספקת חמצן לדם בזמן תנועה על מנת למנוע עייפות יתר של השרירים. היא עוזרת לנו להתחבר למרכז ומאפשרת רצף נכון יותר של הפעולות המרכיבות את התנועה. נשימה הופכת את התנועה לקלה וזורמת יותר.
3. מרכז (center) מרכז הגוף נמצא בין החלק התחתון של הצלעות לבין עצמות האגן. כל תנועה בפילאטיס מתחילה ממרכז הגוף וזורמת החוצה אל קצות הגוף. עבודה מהמרכז היא הכוח המניע אותנו בתרגול. חיזוק ושיפור התנועתיות של המרכז יוצרים גוף יציב ומאוזן.
4. דיוק (precision) בתרגול פילאטיס ישנו דגש על דיוק בתנועה. על מנת לשנות הרגלים שגויים של הגוף עלינו לשאוף לביצוע מדויק של התרגילים. דיוק בפרטים הקטנים מוביל ליתר קלות בביצוע של תנועה מורכבת.
5. זרימה (flowing movement) שליטה טובה בנשימה ובמרכז הגוף יוביל אותנו לקצב נכון של תנועה, ולזרימת אנרגיה טובה בגוף.

הסבר ויתרונות השיטה

טכניקת הוט פילאטיס אינה רק אוסף של תרגילים כי אם שיטה שלמה המאפשרת הבנה של הגוף ותנועתו. 

לשיטה 5 עקרונות מנחים:
1. שליטה (Control) היכולת לראות ולבקר בעזרת תודעתנו כל חלק מהגוף בזמן ביצוע התנועה.
2. נשימה (breathing) הנשימה חשובה להספקת חמצן לדם בזמן תנועה על מנת למנוע עייפות יתר של השרירים. 
3. מרכז (center)    חיזוק ושיפור התנועתיות של המרכז יוצרים גוף יציב ומאוזן.
4. דיוק (precision)  על מנת לשנות הרגלים שגויים של הגוף עלינו לשאוף לביצוע מדויק של התרגילים
5. זרימה (flowing movement) שליטה טובה בנשימה ובמרכז הגוף יוביל אותנו לקצב נכון של תנועה, ולזרימת אנרגיה טובה בגוף.

למה בחום

האימון מכיל בתוכו את יתרונותיו של חדר מחומם ל 38 מעלות ו50% לחות תוך כדי הדגשה ושיפור של יתרונות הפילאטיס.

על ידי התמדה וביצוע נכון ומדויק של התרגילים ניתן להגיע לתוצאות רבות:
שיפור היציבה

  • הגדלת טווחי התנועה
  • חיזוק והארכת השרירים
  • שיפור שיווי המשקל
  • חיטוב הגוף – ע"י עבודה על השרירים העמוקים, המייצבים את הגוף וגורמים לו להרגיש אסוף ומהודק
  • מסייע בהפחתת כאבים ובשיקום במקרים של בעיות גב, בעיות בירכיים ועוד מייצרת עבודת התנגדות הבונה צפיפות עצם.

למה בחום

האימון מכיל בתוכו את יתרונותיו של חדר מחומם ל 38 מעלות ו50% לחות תוך כדי הדגשה ושיפור של יתרונות הפילאטיס.

על ידי התמדה וביצוע נכון ומדויק של התרגילים ניתן להגיע לתוצאות רבות:
שיפור היציבה

  • הגדלת טווחי התנועה
  • חיזוק והארכת השרירים
  • שיפור שיווי המשקל
  • חיטוב הגוף – ע"י עבודה על השרירים העמוקים, המייצבים את הגוף וגורמים לו להרגיש אסוף ומהודק
  • מסייע בהפחתת כאבים ובשיקום במקרים של בעיות גב, בעיות בירכיים ועוד מייצרת עבודת התנגדות הבונה צפיפות עצם.

יתרונות החום

החום מאפשר לשרירים להימתח בצורה אופטימלית, רקמות החיבור הופכות לאלסטיות יותר, מידת הגמישות וטווחי התנועה גדלים ופוחת הסיכון לפציעות.

נימי הדם מתרחבים ויותר דם מגיע לשרירים ולאברי הגוף הפנימיים.

ההזעה מסייעת בתהליך ההפרשה הטבעי של הגוף דרך איבר ההפרשה הגדול ביותר – העור – ובצירוף שתייה מרובה עולה קצב חילוף החומרים בגוף.

קצב הלב עולה והפעילות האירובית מסייעת לתפקוד הלב והריאות ולשריפה יעילה של שומנים.

יתרונות החום

החום מאפשר לשרירים להימתח בצורה אופטימלית, רקמות החיבור הופכות לאלסטיות יותר, מידת הגמישות וטווחי התנועה גדלים ופוחת הסיכון לפציעות.

נימי הדם מתרחבים ויותר דם מגיע לשרירים ולאברי הגוף הפנימיים.

ההזעה מסייעת בתהליך ההפרשה הטבעי של הגוף דרך איבר ההפרשה הגדול ביותר – העור – ובצירוף שתייה מרובה עולה קצב חילוף החומרים בגוף.

קצב הלב עולה והפעילות האירובית מסייעת לתפקוד הלב והריאות ולשריפה יעילה של שומנים.

גוזף פילאטיס האיש

שיטת הפילאטיס נהגתה והומצאה ע"י יוסף הוברטוס פילאטיס (1880-1967).

בזמן שהותו במחנה מעצר אימן את חבריו על מנת לשמור על כושרם ובריאותם ומאוחר יותר בבית חולים מקומי שם הוא מתחיל להפעיל את החולים ע"י חיבור קפיצים למיטות על מנת לאפשר תרגילים כנגד התנגדות.

רעיונות אלו משמשים כבסיס לפיתוח מגוון המכשירים המיוחדים לטכניקה.

בשנת 1925 פילאטיס מהגר לארה"ב , מתבסס בניו יורק ופותח סטודיו בקרבה לסטודיו "ניו יורק סיטי בלט" השיטה מתחילה לצבור תאוצה בקרב רקדנים, אשר מושפעים מעבודתו ומשפעים עליה.

בשנות ה-60 השיטה נקראת קונטרולוג'י (Contrology ) היא מתפשטת בכל רחבי ארה"ב.

בשנות ה – 70 השיטה מגיעה לישראל.

הבנת? קדימה בואו לשיעור לנסות?

לחץ כאן

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formSubmit