יסודות הביקראם

0
קלוריות

התרגול הוא דינאמי וניתן לשרוף באימון של 90 דקות עד 1000 קלוריות

0
אחוזי לחות

בחדר מכונות לחות מיוחדות אשר

מיייצרות בחדר 50% אחוזי לחות

0
מעלות

תרגול הביקראם מתבצע בחדר

המחומם מראש ל – 38 מעלות חום

0
דקות

השיטה מתורגלת במשך 90 דקות

כוללת חימום, 26 תנוחות קבועות ו – 2 תרגילי נשימה

מה זה ביקראם

ביקראם יוגה היא סידרה מאתגרת של 26 תנוחות (אסאנות) ושני תרגילי נשימה (פרניאמות) המתאימים לכל גיל, רמת כושר ויכולת גופנית.

השיעורים נמשכים 90 דקות ומתבצעים בחדר מחומם על מנת לאפשר לשרירים להימתח, למנוע פציעות ולהזרים דם לכל חלקי הגוף.

התנוחות מתבצעות ברצף קבוע בו כל תנוחה מותחת ומחזקת בצורה שיטתית קבוצות שרירים, רצועות ומפרקים הדרושים לתנוחה הבאה.

התנוחות תוכננו באופן מדעי ליצור גירוי והפעלה של איברים פנימיים, בלוטות ועצבים ובליווי נשימה נכונה להזרים דם עתיר חמצן לכל חלקי הגוף.

שמירה על תרגול נכון של התנוחות חשובה יותר מעומק המתיחה ומבטיחה אימון יעיל ובטיחותי. המתרגלים מתומרצים להתאים את הכוח האישי שלהם לגמישות גופם.

עם הזמן לומדים כיצד למקד את הריכוז ולשלוט בנשימה כדי לשלב עבודה מאומצת, עמוקה ורגועה. שילוב זה מבטא את משמעות ההאטה יוגה – אחדות הגוף, התודעה והרוח.

מה זה ביקראם

ביקראם יוגה היא סידרה מאתגרת של 26 תנוחות (אסאנות) ושני תרגילי נשימה (פרניאמות) המתאימים לכל גיל, רמת כושר ויכולת גופנית.

השיעורים נמשכים 90 דקות ומתבצעים בחדר מחומם על מנת לאפשר לשרירים להימתח, למנוע פציעות ולהזרים דם לכל חלקי הגוף.

התנוחות מתבצעות ברצף קבוע בו כל תנוחה מותחת ומחזקת בצורה שיטתית קבוצות שרירים, רצועות ומפרקים הדרושים לתנוחה הבאה.

התנוחות תוכננו באופן מדעי ליצור גירוי והפעלה של איברים פנימיים, בלוטות ועצבים ובליווי נשימה נכונה להזרים דם עתיר חמצן לכל חלקי הגוף.

ייחודיות השיטה

הסט הראשון מחמם את הגוף והסט השני מאפשר מתיחה עמוקה יותר ויישום הוראות המדריך.
התנוחות מתבצעות בצורה איזומטרית (הישארות בתנוחה למשך מספר שניות) ומחייבות ריכוז, סבלנות, נחישות ושליטה עצמית.
חזרה על רצף תנוחות קבוע מאפשרת למתחילים לפתח ריכוז ומודעות לשינויים החלים בגוף.
בין כל סט וכל תנוחה, מתבצעת מנוחה קצרה (סוואסנה), המאפשרת רגיעה מוחלטת בזמן שדם עשיר בחמצן מוזרם לחלקי הגוף שהופעלו.

המתודולוגיה נועדה לתמרץ את המתרגלים להתאים את כוחם לגמישות גופם, ליצור רצף בשיעור ותנועה אחידה של הכיתה.

ייחודיות השיטה

הסט הראשון מחמם את הגוף והסט השני מאפשר מתיחה עמוקה יותר ויישום הוראות המדריך.
התנוחות מתבצעות בצורה איזומטרית (הישארות בתנוחה למשך מספר שניות) ומחייבות ריכוז, סבלנות, נחישות ושליטה עצמית.
חזרה על רצף תנוחות קבוע מאפשרת למתחילים לפתח ריכוז ומודעות לשינויים החלים בגוף.
בין כל סט וכל תנוחה, מתבצעת מנוחה קצרה (סוואסנה), המאפשרת רגיעה מוחלטת בזמן שדם עשיר בחמצן מוזרם לחלקי הגוף שהופעלו.

למה בחום

החום מאפשר לשרירים להימתח בצורה אופטימלית, רקמות החיבור הופכות לאלסטיות יותר, מידת הגמישות וטווחי התנועה גדלים ופוחת הסיכון לפציעות.
ההזעה מסייעת בתהליך ההפרשה הטבעי של הגוף דרך איבר ההפרשה הגדול ביותר – העור ובצירוף שתייה מרובה עולה קצב חילוף החומרים בגוף.
קצב הלב עולה והפעילות האירובית מסייעת לתפקוד הלב והריאות ולשריפה יעילה של שומנים.

על ידי התמדה וביצוע נכון ומדויק של התרגילים ניתן להגיע לתוצאות רבות, ביניהן הגדלת טווחי התנועה, חיזוק והארכת השרירים, שיפור שיווי המשקל הפחתת כאבים בשיקום פציעות ועוד.

למה בחום

החום מאפשר לשרירים להימתח בצורה אופטימלית, רקמות החיבור הופכות לאלסטיות יותר, מידת הגמישות וטווחי התנועה גדלים ופוחת הסיכון לפציעות.
קצב הלב עולה והפעילות האירובית מסייעת לתפקוד הלב והריאות ולשריפה יעילה של שומנים.

מי זה ביקראם האיש?

יוגיראג' ביקראם צ'ודהורי נולד בכלכתה, הודו ב-1946. 

בגיל 17 ביקראם נפצע פציעה קשה בברכו במהלך אימוני הנפת משקולות. בהנחיית מורו, בישנו גוש, הוא פיתח את סידרת היוגה של 26 התנוחות שסייעה בהבראת פציעתו.

עקב ההצלחה האישית שחווה, נשלח ביקראם ליפן על ידי מורו כדי להפיץ את השיטה. ב-1973 הוזמן ביקראם לארה"ב על-ידי הנשיא ניקסון, בו טיפל ביקראם בהצלחה בשיטת היוגה שלו.

במהרה הפך ביקראם למורה יוגה מוביל של סלבריטאים רבים וספורטאים מן השורה הראשונה, והמשיך בהפצת השיטה הייחודית.

האיחוד בין שיטת יוגה מזרחית לידע רפואי מערבי הביא לכך ששיטת היוגה של ביקראם הפכה במהרה לאחת משיטות היוגה המקובלות בעולם.

זה למעלה מעשור שהשיטה מתורגלת על ידי מליוני אנשים במרבית מדינות העולם וממשיכה לצבור תאוצה והכרה כשיטת יוגה מבוססת ורפואה מונעת יעילה.

מי זה ביקראם האיש?

יוגיראג' ביקראם צ'ודהורי נולד בכלכתה, הודו ב-1946. 

בגיל 17 ביקראם נפצע פציעה קשה בברכו במהלך אימוני הנפת משקולות. בהנחיית מורו, בישנו גוש, הוא פיתח את סידרת היוגה של 26 התנוחות שסייעה בהבראת פציעתו.

עקב ההצלחה האישית שחווה, נשלח ביקראם ליפן על ידי מורו כדי להפיץ את השיטה. ב-1973 הוזמן ביקראם לארה"ב על-ידי הנשיא ניקסון, בו טיפל ביקראם בהצלחה בשיטת היוגה שלו.

 

זה למעלה מעשור שהשיטה מתורגלת על ידי מליוני אנשים במרבית מדינות העולם וממשיכה לצבור תאוצה והכרה כשיטת יוגה מבוססת ורפואה מונעת יעילה.

הבנת? כל מה שנותר זה לבוא ולנסות!

לחץ כאן

תנוחות הסדרה

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formSubmit