פעילות קצבית שתעלה את קצב הלב - אירובי ביוגה

רבים מסתכלים בתמיהה על השילוב המפתיע של צמד המילים 'אירובי יוגה' וזאת משום שכל מושג משתייך אל קצב שונה של החיים ותפיסת עולם שונה, ובכל זאת ניתן לומר כי בעשור האחרון יותר ויותר אנשים עורכים היכרות עם "היוגה האירובית" והופכים לקהל חובבים מושבע שלה. כיצד אירובי ויוגה הולכים ביחד? התחילו לקרוא.

יוגה, אירובי ומה שביניהם

אחד מהדברים שכל אחד מאיתנו יודע הוא שאי אפשר להבין דבר בצורה יסודית אם לא קוראים עליו ומכירים אותו בצורה מהבסיס.

לכן, הדבר הראשון שיש לעשות על מנת להבין כיצד אירובי ויוגה הולכים ביחד הוא להבין מהי יוגה, מהי פעילות אירובית וכמובן מהו הביקראם יוגה, אותה יוגה אירובית אשר סוחפת בעשור האחרון אנשים מכל רחבי העולם, כולל מישראל.

 

אירובי – פעילות הנקראת 'פעילות אירובית' או בקיצור 'אירובי' היא פעילות ספורטיבית אשר מערבת שימוש אינטנסיבי במערכת הלב והריאות בגופינו וכן בכלי הדם.

 

שימוש זה נעשה על מנת לספק אנרגיה לקבוצות שרירים הפעילות במהלך אותו פרק זמן בה מתבצעת הפעילות.

פעילות מוגדרת כאירובית מדופק מסוים ורבים נמשכים לביצוע אירובי באופן קבוע משום שמדובר כאן בדרך מצוינת לשמור על המשקל או להפחית במשקל, הגוף הופך להיות חטוב יותר משום שרמות השומן יורדות, הפעילות מסייעת לגמישות הגוף ובהפחתת גורמי סיכון להתפתחות של מחלות שונות.

 

יוגה – המשמעות של המילה יוגה היא איחוד/חיבור. כאן מדובר על שיטות רבות שמטרתן המשותפת היא להביא את האדם המתרגל אותם להכרה עצמית על ידי ריכוז מלא, נשימות ויישום של תרגילי יוגה מוגדרים.

 

נכון להיום קיימים סוגים שונים של יוגה ולכן ההמלצה היא תמיד לברר מה מאפיין כל שיטה ובהתאם לבחור בשיטה המתאימה לכם.

אוהב אירובי אבל רוצה להירגע?

אם אינכם יכולים לחשוב על פעילות שאינה קצבית,

אם אתם מעוניינים להזיז את הגוף שלכם ולהביא אותו לדופק אירובי תוך שאתם חשים כיצד תוך כדי פעילות שהוא מתחיל להתעצב

ואתם חשים יותר קלילים וכאילו אתם באמצע ריצה מרתונית שמורידה מכם את כל מתחי היומיום,

קרוב לוודאי שסוגי היוגה הבאים ישרתו אתכם בצורה הטובה ביותר:

 

  • ביקראם יוגה – כאן מדובר על שיטה שמתורגלת בחדר מחומם. שיטה בה מזיעים לאורך כל התרגול ומעלים את קצב הדופק למהיר ביותר. השיטה כוללת 26 תנוחות ועיקר השיטה היא קתרזיס – טיהור הגוף מרעלים על ידי זיעה, פיתוח ריכוז גבוה, תרגילי נשימה ושליטה וגמישות הגוף.

 

  • פאואר יוגה – כאן מדובר על שיטה אשר נלקחה משיטת אשטנגה יוגה. קהל היעד שלה מורכב לרוב מספורטאים ואנשים בעלי כושר גבוה מאוד. השיטה היא שילוב של אירובי עם תנוחות יוגה במקצב מהיר.
Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formSubmit